Навігація
Пошук
Погода у Хмельницькому
Статистика
Державні та інші сайти
Президент України
Верховна Рада України
Кабінет міністрів України
Конституційний суд України
Хмельницька міська Рада
Депо
Гречани
Гречани
Головна Зміну вартості проїзду в пасажирському транспорті обговорили на громадських слуханнях
Зміну вартості проїзду в пасажирському транспорті обговорили на громадських слуханнях
Відбулися громадські слухання з розгляду регуляторного акту “Про встановлення тарифів на проїзд в міському пасажирському транспорті загального користування”. На заході обговорили проект рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради “Про встановлення тарифів щодо оплати транспортних послуг по перевезенню пасажирів в місті Хмельницькому у міському пасажирському транспорті загального користування”. Хмельницьке комунальне підприємство "ЕлектроТрансАвто" та асоціація приватних перевізників міста Хмельницького звернулись у міську раду з питання перегляду тарифів. В приміщенні міського будинку культури зібралося 203 особи.
Комунальне підприємство виступило із пропозицією збільшити вартість проїзду у всіх видах пасажирського транспорту на 25 коп, тоді як приватні перевізники пропонували вартість проїзду в маршрутних таксі підвищити до 2,50 коп, а в усіх інших видах транспорту до 2 грн.
Вів громадські слухання голова профспілкової організації ХКП "ЕлектроТрансАвто" Анатолій Власюк.
Згідно із регламентом заходу на початку виступив начальник управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради Петро Кузьмін. Він повідомив, що відповідно до вимог Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту, затвердженого наказом Міністерства житлово-комунального господарства України від 25.07.2007 №96, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.08.2007 за №906/14173, враховуючи Методичні рекомендації щодо розрахунку тарифів на послуги міського електротранспорту, затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 25.03.2008 №71 та наказу від 05.05.2009 №124, виконавчий комітет Хмельницької міської ради надіслав на погодження в Міністерство економіки України та Міністерство з питань житлово-комунального господарства України, розрахунок тарифів на послуги міського електричного транспорту, що надаються комунальним підприємством “ЕлектроТрансАвто”.
А також, на виконання наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 №1175 “Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту” виконавчий комітет Хмельницької міської ради направив на погодження в Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Міністерство інфраструктури України, розрахунок тарифів щодо оплати транспортних послуг по перевезенню пасажирів в місті Хмельницькому у міському пасажирському транспорті загального користування, який здійснює пасажирські перевезення в звичайному режимі руху.
Діючі тарифи на послуги щодо пасажирських перевезень були встановлені ще в грудні 2010 року - за одну поїздку у тролейбусі 1 гривня; з 15 квітня 2011 року – в автобусі, що належить до комунальної та не комунальної власності і працює у звичайному режимі руху – 1 гривня 50 копійок, у мікроавтобусах і автобусах, що працюють у режимі маршрутного таксі – 2,00.
Незважаючи на економічну кризу та нестабільну фінансову ситуацію в країні, протягом 2010 – 2011 років комунальне підприємство "ЕлектроТрансАвто" забезпечило перевезення 92,4 мільйонів пасажирів, з них 52,2 мільйонів пасажирів, які мають право на пільговий проїзд, що складає 56% від загальної кількості. Підприємство випускає щоденно на лінію 82 тролейбуси, які працюють на 19 маршрутах; 13 автобусів, які працюють в звичайному режимі руху та здійснюють перевезення на 11 маршрутах, один автобус, який працює в режимі маршрутного таксі - на одному графіку 50 маршруту.
Крім електротранспорту та автобусів пасажирські перевезення в місті здійснюють щоденно в середньому 390 мікроавтобусів на 42 маршрутах, з них автомобілі типу "Спринтер", "I-VAN", "Еталон", "Богдан". Пріоритети на маршрутах міста з великим пасажиропотоком надаються транспорту великої місткості, таким чином на основних напрямках руху пасажирів працюють автобуси великої місткості типу "МАН" та "I-VAN".
З міського бюджету за останні роки з 2007 року для придбання нових автобусів та тролейбусів виділено 7 млн. 469 тис. грн. Також з міської скарбниці в 2010 році виділено 5 млн. грн. фінансової підтримки, в 2011 – 5 млн. грн. В поточному році заплановано 3 млн. грн., з яких 2,1 млн. грн. вже профінансовано та спрямовано на виплату заробітної плати і обов’язкові платежі до Пенсійного фонду.
Незважаючи на дії, проведені міською владою та комунальним підприємством "ЕлектроТрансАвто", останнє, лише в 2011 році за фінансовими результатами понесло збитки в сумі 628 тисяч гривень.
Постійне недофінансування з державного бюджету за перевезення пільгових категорій громадян призводить до несвоєчасної виплати заробітної плати працівникам підприємства та соціальної напруги в колективі. Для виплати заробітної плати щомісячно необхідно біля 2 мільйона 100 тисяч гривень. Коштів від збору виручки недостатньо. З державного бюджету кошти передбачені за відшкодування пільгового проїзду окремих категорій громадян у 2011 році профінансовано лише на 61% від запланованих. Станом на 16 серпня 2012 року недофінансовано субвенції з державного бюджету в сумі 2713,3 тис. грн.
Після начальника управління Петра Кузьміна до присутніх звернувся директор ХКП "ЕлектроТрансАвто" Віктор Паламарчук, який закликав хмельничан користуватися послугами тролейбусного управління.
Виступали також і представники приватних перевізників, які наголошували, що для них рентабельний тариф 4 грн, але просять підвищити до 2,5 грн.
Хмельничани, які брали слово на громадських слуханнях нарікали на відсутність якісних послуг перевезення, порушували питання безпеки – технічного стану транспортних засобів та культури перевізників.
З метою вивчення думки хмельничан організатори провели анкетування, респонденти відповідали на питання "Чи згідні ви сплачувати більше за проїзд при якісному та регулярному наданні послуг?". З загального числа опитуваних 110 осіб висловилися "за", 16 – "ні", 12 – "частково", 11 осіб вибрали варіант "важко відповісти".
Спілкування пройшло досить активно, організатори пообіцяли врахувати зауваження хмельничан в кінцевому варіанті рішення, яке буде внесено на розгляд виконавчого комітету Хмельницької міської ради.