Навігація


Пошук
Погода у Хмельницькому
Статистика
Державні та інші сайти
Президент України
Верховна Рада України
Кабінет міністрів України
Конституційний суд України
Хмельницька міська Рада
Депо
Гречани
Гречани
Головна
Питання встановлення тарифів на проїзд у міському пасажирському транспорті обговорили на громадських слуханнях

Питання встановлення тарифів на проїзд у міському пасажирському транспорті обговорили на громадських слуханнях
У міському будинку культури відбулися громадські слухання, на яких обговорено регуляторний акт – проект рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради “Про встановлення тарифів щодо оплати транспортних послуг по перевезенню пасажирів в місті Хмельницькому у міському пасажирському транспорті загального користування".
Ініціаторами перегляду тарифів виступили Хмельницьке комунальне підприємство "ЕлектроТрансАвто" та Асоціація приватних перевізників міста Хмельницького, у зв’язку з ситуацією, яка склалась на ринку пасажирських перевезень, пов’язаною зі стрімким зростанням паливо-мастильних матеріалів та запасних частин.
Згідно з проектом рішення пропонується встановити розмір тарифу: 1,50 грн. за одну поїздку електротранспортом; 2,50 грн. за одну поїздку автобусом, який працює в звичайному режимі руху і 3,00 грн. за одну поїздку автобусом, який працює в режимі маршрутного таксі. Перевізники просять підвищити вартість проїзду у маршрутках до 3,5 грн.
У громадських слуханнях взяли участь заступник міського голови, куратор транспортної галузі Іван Прокопець, депутати міської ради, представники управління транспорту і зв’язку, громадських організацій, приватні перевізники, мешканці обласного центру. Вів громадські слухання голова профспілкової організації ХКП "ЕлектроТрансАвто" Анатолій Глазюк. З доповіддю виступив начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Петро Кузьмін.
Зокрема, він повідомив, що уквітні 2011 року з метою вдосконалення пасажирсько-транспортної мережі міста Хмельницького управлінням транспорту та зв’язку спільно з Національним університетом «Львівська політехніка» проведена робота по вдосконаленню пасажирсько-транспортної мережі міста. У звичайному режимі руху на 12 маршрутах громадського транспорту загального користування працює 42 автомобіля.
Загалом за новою схемою у місті Хмельницькому діє 41 автобусний маршрут загального користування в режимі маршрутного таксі, на яких працює 359 маршрутних таксі.
За рахунок збільшення пасажиромісткості загальну кількість маршрутних таксі зменшено на 35 одиниць техніки.
На перетині Львівського шосе та вул. Тернопільської за рахунок коштів Хмельницького комунального підприємства «ЕлектроТрансАвто» побудована розв’язка контактної мережі, що дало змогу тролейбусним маршрутам № 12 «Завод «Катіон» – Озерна», №14 «Завод “Катіон” – Автостанція № 2» та №16А «Завод «Катіон» – ВО «Алмаз» закінчувати рейс на кінцевій зупинці «Катіон» та повертатись в тролейбусне ДЕПО, не рухаючись через центр міста.
Відповідно до умов договору на здійснення пасажирських перевезень, підприємствами-перевізниками, які обслуговують автобусні маршрути загального користування в місті Хмельницькому за період 2013 та І квартал 2014 року автобусний парк оновлено на 27 одиниць тобто на 10,6 % від загальної кількості.
Станом на сьогоднішній день всі транспортні засоби, які працюють на маршрутах міста обладнані системою GPS – навігації, що дає змогу здійснювати об’єктивний контроль за роботою громадського транспорту.
Крім того, з метою надання зручності громадянам з вадами зору кожен автомобіль обладнано системою ТАБС для оголошування зупинок громадського транспорту. Також продовжуються роботи по встановленню гучномовців для зовнішнього оголошування зупинок на тролейбусах. Станом на сьогоднішній день встановлено таку систему на 57 тролейбусах. Вказані заходи позитивно вплинули на організацію роботи громадського транспорту.
Проте, у зв’язку з тим, що на автозаправних станціях щоденно зростає вартість пального, на сьогодні зростає загроза припинення роботи міського пасажирського транспорту.
У зв’язку з ситуацією, що склалася сьогодні на ринку пасажирських перевезень, пов’язаною зі стрімким зростанням паливо-мастильних матеріалів та запасних частин Хмельницьке комунальне підприємство «ЕлектроТрансАвто» та Асоціація приватних перевізників міста Хмельницького звернулись до міської ради з питання перегляду тарифів.
Суттєвою проблемою в розвитку сфери пасажирських перевезень залишається відшкодування з державного бюджету за перевезення пасажирів пільгових категорій.
Станом на сьогоднішній день законодавством прописано 39 пільгових категорій. По місту Хмельницькому кількість людей, які мають право на безкоштовний проїзд, складає понад 80 тисяч осіб.
За перевезення безплатних пасажирів ХКП «ЕлектроТрансАвто» станом на 1 квітня 2014 року повинно було отримати згідно з розрахунками 7,6 млн. грн., а отримало лише 1,2 млн. грн. (або 15,6% від розрахунків) з державного бюджету. Неповне фінансування безкоштовного проїзду окремих категорій є основною причиною збитковості підприємства. З міського бюджету за результатами І кварталу 2014 року відшкодування пільгового проїзду окремих категорій громадян проведено згідно з бюджетними призначеннями за І квартал 2014 року в повному обсязі на загальну суму 191,9 тис. грн. Через недофінансування з державного бюджету за пільгове перевезення громадян приватні перевізники взагалі не отримують дотації.
Діючі тарифи на послуги щодо пасажирських перевезень були встановлені ще в листопаді 2012 року. Наразі вартість перевезення пасажирів в міському електротранспорті становить 1,25 грн. в автобусах, які працюють в звичайному режимі руху становить 2,00 грн. та режимі "маршрутного таксі" становить 2,50 грн. та затверджена рішенням виконавчого комітету від 08.11.2012 № 925 з 1 грудня 2012 року.
Діючий тариф розрахований при ціні палива 9,96 – 11,08 грн./л. За цей період відбувся ріст цін на паливо на 32 % у порівнянні із листопадом 2012 року (вартість зросла до 12,80-14,15 грн./л з ПДВ), мастильні матеріали, запасні частини (шини, акумулятори та ін.), збільшився розмір законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати на 9 % (з 1118,00 грн. до 1218 грн.).
У зв’язку із зростанням складових тарифу, діючий тариф не забезпечує рентабельну роботу підприємств-перевізників, що призвело до необхідності його перегляду.
Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175, перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.
Враховуючи наведене, підприємства, які здійснюють автобусні перевезення пасажирів у м. Хмельницькому, подали до Хмельницької міської ради розрахунки тарифу на перевезення пасажирів при ціні палива 11,50 грн./л з ПДВ. Згідно з розрахунковими (нормативними) витратами вартість перевезення 1 пасажира по підприємствах-перевізниках становить від 3,29 до 4,14 грн. У проекті тарифу застосований рівень прибутку 10 %.
На основі розрахунків тарифу підготовлений проект рішення Хмельницької міської ради “Про встановлення тарифів щодо оплати транспортних послуг по перевезенню пасажирів в місті Хмельницькому у міському пасажирському транспорті загального користування”, згідно з яким пропонується встановити такий розмір тарифу:
- 1,50 грн. за одну поїздку електротранспортом;
- 2,50 грн. за одну поїздку автобусом, який працює в звичайному режимі руху;
- 3,00 грн. за одну поїздку автобусом, який працює в режимі маршрутного таксі.
Міська влада розглядала різні можливості, зокрема залишити без змін діючі тарифи на проїзд у громадському транспорті. Однак, це зумовило б погіршення технічного стану рухомого складу тролейбусів, автобусів комунальної власності та приватних автобусів. А це, в свою чергу, призвело б до зменшення випуску транспорту на маршрути в місті, відповідно скоротилися б обсяги перевезень пасажирів і фінансової нестабільності.
Як зазначали у своїх виступах начальник управління транспорту і зв’язку Петро Кузьмін та директор ХКП "ЕлектроТрансАвто" Віктор Паламарчук, підвищення вартості проїзду в міському електричному та автомобільному транспорті стабілізує роботу підприємств, дасть можливість покращити матеріально-технічну базу ремонтної зони, що сприятиме покращенню технічного стану та естетичного вигляду тролейбусів та автобусів, підвищити рівень заробітної плати працівників, зменшити плинність кадрів.
А ще – суттєво підвищити якість обслуговування пасажирів міста шляхом збільшення кількості випущених машин на маршрути, забезпечити безаварійну роботу тролейбусів та автобусів шляхом якісного ремонту, придбання нових запасних частин та деталей.
Також виступили приватні перевізники Олександр Мішин (ФОП О. Мішин, який обслуговує маршрути №№ 12, 21 і 22), Петро Стецюк (ПП “Купава”), які наголошували, що для них рентабельний тариф на рівні 4,00 грн., але вони просять міську владу його підвищити хоча б до 3.50 грн., а не до 3.00 грн., як пропонується у відповідному проекті рішення.
Хмельничани, які брали слово на громадських слуханнях, нарікали на відсутність якісних послуг перевезення на деяких маршрутах, порушували питання пільгового перевезення пасажирів у громадському транспорті та культури водіїв транспортних засобів. Пропонували міській владі звернутися до Верховної Ради України щодо запровадження адресної грошової допомоги громадянам пільгових категорій замість пільгового проїзду у громадському транспорті.
З метою вивчення думки хмельничан організатори провели серед присутніх анкетування. Понад 280 респондентів відповідали на питання: “Чи задоволені послугами електротранспорту; автобусами, які працюють в звичайному режимі; автобусами, які працюють в режимі маршрутного таксі?”, “Чи згідні Ви сплачувати більше при регулярному та якісному транспортному забезпеченні?”.
Спілкування пройшло досить активно, зауваження хмельничан будуть враховані в кінцевому варіанті рішення, яке буде внесено на розгляд виконавчого комітету Хмельницької міської ради.
Нові тарифи на проїзд у міському пасажирському транспорті вступлять в дію після прийняття відповідного рішення виконавчим комітетом міської ради.
Повний зміст проекту рішення та аналіз регуляторного впливу розміщені на офіційному web-сайті Хмельницької міської ради та в газеті Хмельницької міської ради “Проскурів”.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються в письмовому вигляді до 15 травня 2014 року за адресою: м. Хмельницький, вул. Сковороди, 12, тел. 79-55-77.